This blog will be mainly focused on my own experiences with computers and software. Both I am using now purely as a user and hobbyist. Also I comment on interesting news about ICT, privacy and combinations of both. In deze blog zal het voornamelijk gaan over ervaringen met computers en software waar ik tegenwoordig alleen nog hobbymatig mee bezig ben en mijn commentaar op imo interessante nieuwsberichten op het gebied van ICT, privacy en de combinatie van beide.

vrijdag 6 november 2009

Kopie 16-10-2009:Kort bericht: Test 9x gratis anti-virus op Infoworld

Op Infoworld een interessant overzicht van 9 gratis antivirusprogramma’s. Zo doet het nieuwe Microsoft Antivirus programma het kennelijk niet onverdienstelijk en ook het nog in beta-fase verkerende Panda Cloud Antivirus is veelbelovend. Al met al steeds minder reden om een commerciëel antiviruspakket aan te schaffen. In dat opzicht is het initiatief van Microsoft weer wat minder want als het net als Internet Explorer gratis meegeleverd wordt, gaan ongetwijfeld een aantal commerciële aanbieders het loodje leggen. Maar goed dan hebben de anti-kartel en dergelijke instellingen ook nog een poosje wat te doen. Vooralsnog hou ik voor de gratis antivirusprogramma’s het bij Avira Antivir, zeker nu ik weet hoe ik het nagscherm om zeep kan helpen. Daarnaast is Panda Cloud Antivirus zeker iets om in de gaten te houden.

Geen opmerkingen:

Zoeken in deze blog