This blog will be mainly focused on my own experiences with computers and software. Both I am using now purely as a user and hobbyist. Also I comment on interesting news about ICT, privacy and combinations of both. In deze blog zal het voornamelijk gaan over ervaringen met computers en software waar ik tegenwoordig alleen nog hobbymatig mee bezig ben en mijn commentaar op imo interessante nieuwsberichten op het gebied van ICT, privacy en de combinatie van beide.

woensdag 10 november 2010

Het raadsel van de verdwijnende cdrom-drive in Windows 7

Van de week heb ik me bezig gehouden met het raadsel van de verdwijnende cdrom-drive in Windows 7. Aanvankelijk dacht ik dat het een probleem was van de installatie van Pinnacle Studio 10, waarvoor overigens een Vista upgrade is maar geen Windows 7 upgrade. Maar ook zonder dat trad het probleem op en met name in combinatie met een Intel moederbord. De cdrom verdwijnt totaal uit beeld en geeft een installatiefout van de driver weer in Apparaatbeheer.

De oplossing heb ik op het internet nog niet gevonden. Wel is er voor laptops met Intel chipset een workaround door de Intel matrix storage drivers te installeren maar voor de gewone desktop DH55MC van Intel werkt dat dan weer niet omdat het "systeem niet aan de minimumvereisten" voldoet. Mijn workaround voor nu is om de Intel inf update van het moederbord niet uit te voeren. Dan is de lege cdrom niet te zien maar wordt wel zichtbaar als je er een cdrom erin doet. Verder blijf ik nog even zoeken voor het ultiemen antwoord als dat er is.

Geen opmerkingen:

Zoeken in deze blog