This blog will be mainly focused on my own experiences with computers and software. Both I am using now purely as a user and hobbyist. Also I comment on interesting news about ICT, privacy and combinations of both. In deze blog zal het voornamelijk gaan over ervaringen met computers en software waar ik tegenwoordig alleen nog hobbymatig mee bezig ben en mijn commentaar op imo interessante nieuwsberichten op het gebied van ICT, privacy en de combinatie van beide.

zondag 29 augustus 2010

The Sandy Bridge Preview

Op AnandTech een preview van Sandy Bridge processor serie van Intel. Vergeven van de plaatjes, statistieken en ronkende teksten is de algemene tendens dat hij sneller is dan de voorgaande generatie Intel processoren. Met name de geïntegreerde graphics-chip schijnt eindelijk redelijk goed te presteren integenstelling tot eerdere integratiepogingen. Alleen het kostprijsplaatje waar de auteur vanuit gaat is nog de grote vraag, zou Intel processoren goedkoop in de markt zetten als er geen noemenswaardige concurrentie voorhanden is? Dat zou zeer tegen een naar (bijna)monopolie strevende bedrijfspolitiek van Intel in gaan. Ik vermoed dan ook dat Sandy Bridge bij lancering duurder zal zijn dan waar de auteur vanuit gaat. Niet dat het mij veel uitmaakt: ik kan nog wel een poosje vooruit met mijn dualcore E5300 en iedere niet-gamer of numbercruncher ook. Intel heeft zijn prognose voor de verkopen in het derde kwartaal van dit jaar naar beneden geschroefd omdat de marktkanalen redelijk verstopt beginnen te raken. Kennelijk denken er meer mensen net zo over als ik.

Geen opmerkingen:

Zoeken in deze blog

Blogarchief