This blog will be mainly focused on my own experiences with computers and software. Both I am using now purely as a user and hobbyist. Also I comment on interesting news about ICT, privacy and combinations of both. In deze blog zal het voornamelijk gaan over ervaringen met computers en software waar ik tegenwoordig alleen nog hobbymatig mee bezig ben en mijn commentaar op imo interessante nieuwsberichten op het gebied van ICT, privacy en de combinatie van beide.

vrijdag 17 december 2010

Google's Cr-48 Chrome notebook

Computerworld heeft een eerste impressie van de Cr-48 Chrome netbook van Google. In tegenstelling tot de kop van het artikel dat een In depth beloofd. Google heeft een testprogramma waar je, alleen als inwoner van de VS helaas, kan aanmelden voor de betatest van de cloudbook en schijnt er 60.000 te verschepen. De meest opvallende uiterlijke kenmerken zijn het 12" scherm, het ontbreken van de CAPS-lock en het gebruik van kleine letters op het toetsenbord. Daarnaast kun je alleen met wifi of 3G een netwerkverbinding maken want een gewone netwerkaansluiting ontbreekt. Persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van een Google notebook die al mijn bewegingen op het net registreert en al mijn documenten in de cloud parkeert maar als de hardware goedkoop op de markt komt zie ik er wel brood in om 'm om te bouwen naar een gewone Linux machine.

Geen opmerkingen:

Zoeken in deze blog

Blogarchief