This blog will be mainly focused on my own experiences with computers and software. Both I am using now purely as a user and hobbyist. Also I comment on interesting news about ICT, privacy and combinations of both. In deze blog zal het voornamelijk gaan over ervaringen met computers en software waar ik tegenwoordig alleen nog hobbymatig mee bezig ben en mijn commentaar op imo interessante nieuwsberichten op het gebied van ICT, privacy en de combinatie van beide.

zondag 14 februari 2010

Windows 7 krijgt nieuwe piraterijcontrole

Op o.a.Webwereld een artikel over de opvolger van Windows Genuine Advantage namelijk Windows Activation Technology. Was WGA een pain in the ass WTA wordt nog een graadje erger omdat deze elke drie maanden contact opneemt met Microsoft om te kijken of je versie van Windows 7 nog legaal is. Het nut is ervan is zeer discutabel want iemand die een gejatte versie van Windows 7 heeft die weet ook wel een manier om WTA te omzeilen maar dat interesseert Microsoft niet, die willen graag grootschalige piraterij aanpakken, zeggen ze. Aangezien het hele activeringsgezeik mijn vorige strikt legale XP machine de nek omdraaide: Na het vervangen van mijn harde schijf wilde het netwerkgedeelte niet meer werken en dus ook de activering niet. Ik zal nu dus de installatie van WTA verhinderen op mijn strikt legale virtueel draaiende Windows 7. Het is zowiezo niet verkeerd om de automatische updates te wijzigen in wel ophalen maar pas installeren na toestemming. Het voorkomt bijvoorbeeld ook de installatie van servicepacks van enkele tientallen Mb's op een ongelegen moment.

Geen opmerkingen:

Zoeken in deze blog