This blog will be mainly focused on my own experiences with computers and software. Both I am using now purely as a user and hobbyist. Also I comment on interesting news about ICT, privacy and combinations of both. In deze blog zal het voornamelijk gaan over ervaringen met computers en software waar ik tegenwoordig alleen nog hobbymatig mee bezig ben en mijn commentaar op imo interessante nieuwsberichten op het gebied van ICT, privacy en de combinatie van beide.

zaterdag 20 februari 2010

Privacy enzo 2

Op Arstechnica School backs off on laptop spying policy in wake of lawsuit het "geruststellende" bericht dat niet alleen in Nederland de inbreuk op iemands privacy groteske vormen aanneemt. De betreffende highschool heeft de "remote-surveillance tool" in ieder geval voor het moment uitgeschakeld. Maar zelfs als de schoolleiding de mogelijkheid alleen maar heeft laten gebruiken in geval van diefstal, hetgeen hoogst twijfelachtig is dan nog is het naïef om te denken dat anderen, zoals de ict-ers van de school, geen gebruik hebben kunnen maken van de geboden mogelijkheid. En dat is nu net het probleem met al deze "mooie" maatregelen: vroeger of later worden ze misbruikt simpelweg omdat de mogelijkheid er is. Zo kan ik me zomaar voorstellen dat men op bepaalde locaties met veel drugsgebruikers graag een camera zou ophangen op de toiletten maar ik hoef toch niet uit te leggen dat het hoogst onwenselijk is?

Geen opmerkingen:

Zoeken in deze blog