This blog will be mainly focused on my own experiences with computers and software. Both I am using now purely as a user and hobbyist. Also I comment on interesting news about ICT, privacy and combinations of both. In deze blog zal het voornamelijk gaan over ervaringen met computers en software waar ik tegenwoordig alleen nog hobbymatig mee bezig ben en mijn commentaar op imo interessante nieuwsberichten op het gebied van ICT, privacy en de combinatie van beide.

donderdag 2 juni 2011

Tweaks voor Gnome 3

Ars Technica heeft voor de users van de Gnome 3 desktop een paar tips om de functionaliteit die de ontwerpers in een vlaag van verstandsverbijstering achterwege gelaten hebben weer terug te halen. Voor een deel kan dat met de Gconf-editor gedaan worden en voor een deel kun je met Fedora waar Gnome v3 de standaard is met ingang van de Fedora 15 additionele pakketten installeren met yum. Ik had een versie geïnstalleerd in een virtuele machine maar inmiddels al weggegooid omdat ik geen zin had dit soort dingen te gaan uitzoeken. Om mijn systemen uptodate te kunnen houden denk ik nu aan KDE of LXDE in de vorm van Kubuntu of Xubuntu. Als dat me ook niet bevalt zou ik zelfs weer Windows 7 kunnen gaan installeren. Want laat me duidelijk zijn een beetje experimenteren vind ik niet erg maar verder moeten mijn computers gewoon werken.

Geen opmerkingen:

Zoeken in deze blog