This blog will be mainly focused on my own experiences with computers and software. Both I am using now purely as a user and hobbyist. Also I comment on interesting news about ICT, privacy and combinations of both. In deze blog zal het voornamelijk gaan over ervaringen met computers en software waar ik tegenwoordig alleen nog hobbymatig mee bezig ben en mijn commentaar op imo interessante nieuwsberichten op het gebied van ICT, privacy en de combinatie van beide.

zondag 15 mei 2011

Blogger Blames 'Data Corruption' for Outage

PCMag.com heeft het bericht waarom ik van de week mijn blog niet kon bijwerken. Een data corruption na onderhoudswerkzaamheden. Dit is een algemeen verschijnsel aan het worden: eerder hadden Amazon en Microsoft al soortgelijke problemen en allemaal voeren ze het terug op menselijk handelen, terecht of niet. Feit is dat al deze op de cloud gebaseerde diensten niet de redundancy leveren die ze beloven. En natuurlijk kun je twee verschillende cloudleveranciers gebruiken om toch redundancy te bereiken maar daarmee offer je je flexibiliteit en schaalbaarheid mee op: de twee andere beloofde voordelen van de cloud. Op het moment zie ik maar één nuttige toepassing van de cloud: namelijk een virtuele tweede datacenter wat je eigenlijk altijd al wilde hebben maar niet kon betalen als midden en kleinbedrijf.

Geen opmerkingen:

Zoeken in deze blog