This blog will be mainly focused on my own experiences with computers and software. Both I am using now purely as a user and hobbyist. Also I comment on interesting news about ICT, privacy and combinations of both. In deze blog zal het voornamelijk gaan over ervaringen met computers en software waar ik tegenwoordig alleen nog hobbymatig mee bezig ben en mijn commentaar op imo interessante nieuwsberichten op het gebied van ICT, privacy en de combinatie van beide.

woensdag 23 februari 2011

Gecodeerde info groot probleem in opsporing

Ik werd getipt over een topic op nu.nl/internet waarvoor mijn dank. Hierin gebeurt precies wat ik een paar dagen terug voorspeld heb: Onder het mom van bestrijding van criminaliteit en persversiteiten met kinderen wordt het legaal gebruik van encryptiesoftware ter discussie gesteld. Alsof een crimineel zich zou laten weerhouden om encryptiesoftware te gebruiken die wel veilig is voor de priemende ogen van de overheid. Hopelijk hebben de heren wetgevers nog wel genoeg gezond verstand om dat in te zien maar gezien alle onnozelheid tot nu toe op het gebied van ict, privacy en databeveiliging vrees ik het ergste.

Geen opmerkingen:

Zoeken in deze blog